|
| |
iamasOS / 明貫紘子 MYOKAM Hiroko
|
IAMASでうまれるすべてのクリエイションは、iamasOS上で実行可能。
All creations originated at IAMAS are executable on iamasOS.
Special thanks;
AIDA Daiya, INUI Oko, TESHIMA Rintaro and iamas OS project team.
|
|
|
|
|
ねつ Calor / 厚芝ちひろ ATSUSHIBA Chihiro
|
今回私は友人の詩を映像化することを試みました。その言葉が私の持っているイメージが頭の外に出るきっかけを与えてくれています。
I tried to make a video image from my friendユs poetry this time. Words helped images to go out from my head.
|
|
|
|
|
五択問題作成ツール Five Alternative
/ 池田恭子 IKEDA Kyoko
|
データベースを使ってブラウザ上で五択問題を作成することができます。たくさん問題を作りました。どうぞ楽しんでください。
Five Alternative can be created on a
browser using a database. Since I
have produced many Quiz, please
try it.
|
|
|
|
|
書物メディアプロジェクト Media Device for the Handscroll
/ 稲垣まゆ子 INAGAKI Mayuko
|
巻子一般を鑑賞するための汎用装置開発の試みと、そこで鑑賞するためのメ関ヶ原合戦図絵巻モコンテンツ。
We try to develop general-purpose equipment for appreciating general handscroll. This is The handscroll of The Battle of Sekigahara contents for appreciating there.
|
|
|
|
|
トーキングツリー TALKING TREES
/ 猪俣健志 INOMATA Takeshi
|
見えない地のありか。木曽川を流れてきた一本の流木にふれて。
A stump which has flowed River-Kisogawa. I feel a tale which does not become voice in 'being in touch'.
|
|
|
| |
The ATMAN / 今尾日名子 IMAO Kanako
|
ここはいったいどこですか?
Where are we now?
|
|
|
|
|
テイスティング ミューザック TASTING MUZAK
/ 上野良平 UENO Ryohey
水谷理人 MIZUTANI Michihito
|
友人と音楽を聞きながら話をする。聞いている音楽を交換しあうことで、新たな会話が広がるだろう。
When you are listening to music, you can show it to your friends so as to enjoy the chat more.
|
|
|
|
|
イン in- / 上峯敬 UEMINE Satoshi
|
本能的なイメージを映像化することを試みました。
I tried to make a video image from instinctive image.
|
|
|
|
|
いろいろないろ Cocktair of colors
/ 遠藤孝則 ENDO Takanori
繁田智行 SHIGETA Tomoyuki
|
私たちは、遊びの可能性を広げる道具を目指してこの作品を作りました。
We manufactured this tool which extends the possibility of play.
|
|
|
|
|
ドローイング・ライト Drawing light
/
繁田智行 SHIGETA Tomoyuki
遠藤孝則 ENDO Takanori
|
紙とペンを使って電球を付ける!
インターフェイスのあり方の提案。
An electric bulb is turned on with using a paper and a pen.
The proposal to the state of an interface.
|
|
|
| |
椅子 The chair / 種田茂 OIDA Shigeru
|
人は未知の理論に出会うと、不安を覚える。この物語は、椅子によって引き起こされるそんな瞬間を語る。
When it meets unknown theory, a person fills unease. This story tells such a moment that it is caused by the chair.
|
|
|
|
|
TIME, SPACE
/ 緒方壽人 OGATA Hisato
|
手書きのメモ、イメージ、テキストといった様々な情報が、それに伴う時間を軸として視覚化される。
Various Information (text, image, handwriting-memo etc) is organized and visualized based on time.
|
|
|
| |
チャクラム CHAKRAM
/ 加藤淳 KATO Jun 角尾昌紀 TSUNOO Masanori
|
Chakramは、ミニマリスティクな音楽を肉体的に制御/操作するための自作楽器と、楽曲パフォーマンスです。
Chakram, which is original musical instrument and musical piece performance to control/operate minimal music in physically.
|
|
|
|
|
SCマニアの生活 a SC maniaユs life / 川村武子 KAWAMURA Takeko
|
だから、スーパーコライダーが好きなんですよ。
注)スーパーコライダーは音楽プログラミング言語の名前です。
'Yeh... I like SuperCollider, so that.' Note ; SuperCollider is a name of music programming language.
|
|
|
| |
テキストロン TEXTRON
/ 河村陽介 KAWAMURA Yosuke
|
ミシンを操作することで映像、音を織り込んでいくミシンインターフェイス。
工業機械ピアノ。
This is the synthesizer of visual and sound by the sewing machine.
The piano of industrial machine.
|
|
|
| |
monologues
/ 桑山佳代子 KUWAYAMA Kayoko
|
鉛筆のイラストレーションと実写を素材にしたアニメーション。
These animations consist of pencil illustrations and live actions.
The theme of these pieces concerns negative feelings which women often have.
|
|
|
|
|
シュタインハント Steinhand
/ 小島一郎 KOJIMA Ichiro
|
3人の作曲家による新レーベル「Steinhand」のロゴ、ビルボード、webの制作。
New label Steinhand logotype, billbord and web by the three composers.
|
|
|
| |
Un jour dans sa vie.
/ 後藤美優希 GOTO Miyuki
|
彼女の目って素敵だよね。唇もいいかも。あの、プルって感じがいいよねぇ。お肌もキレイだし。羨ましいなぁ・・・。
Her eyes are so cute. Lip is good too. Itユs like jelly. And she has a clear skin. She is so sweet. I want to be her, if I could...
|
|
|
| |
UMU-CUBE / 斉藤朋彦 SAITO Tomohiko
|
6つのカメラから生成されるイメージ。その6つのイメージが小さなキューブをかたちづくります。
This small cube consists of six images that are capturing by six video cameras.
|
|
|
| |
IAMAS Information Map / 酒井美佳 SAKAI Mika
|
IAMAS案内システム。
This is a information system of IAMAS.
|
|
|
| |
漢(感環缶観管寒館刊関勘完)字
KANJI have many facets
/ 芝尾幸一郎 SHIBAO Kouichiro
|
漢字は、最古のメディアの一つです。この作品で、漢字という文字の面白さに気づいてもらえれば嬉しいです。
Kanji is one of the oldest media. I'd like you to enjoy and reconsider Kanji characters.
|
|
|
| |
スミス SMITH / 清水啓一朗 SHIMIZU Keiichiro
|
弾く瞬間に色気を感じていた。
撮りたかったのはそこ。
I felt sex appeal the moment I flipped it.
I wanted to take a picture of it.
|
|
|
| |
インタビュー INTERVIEW
/清水建人 SHIMIZU Kent
|
危なげな私とあいまいなあなたの距離はいつもあいまいで危なげ。
The distance of dangerous myself and ambiguous you is always ambiguous and dangerous.
|
|
|
| |
EX. 2D / ONDO清水麗軌 ONDO SHIMIZU
|
2次元グラフィックスに動きを与え、全体をいかに変化させたときに我々は、それを、いかなるものとして見るか。絵画と心理と計算機について。
About painting (drawing), psychology and calculator. How can we move 2D graphics, and then how do we perceive it?
|
|
|
| |
アイマップ i・Map / 杉本達應 SUGIMOTO Tatsuo
|
ネットワークでの人とのつながりを、時系列に沿って見つめなおすことができるアプリケーション。
i・Map is an application that produces simple animations based on the users' personal interactions and correlation within a computer network.
|
|
|
| |
IAMAS DB System
/ 鈴木高志 SUZUKI Takashi
|
事務内で扱われる情報の一元管理を目的としたシステム。Webベースでの操作を行う。
This system aim at unifying the information treated within the IAMAS office work.
It is performed web-based operation.
|
|
|
| |
どーも DO-MO
/ 高島孝次 TAKASHIMA Koji
|
i-appliを使った、広告を載せる作品。
This work using i-appli which carries an advertisement.
|
|
|
| |
人工無脳 Artificial Inefficiency / 竹田啓司 TAKEDA Keiji
|
何も考えていない知能、人工無脳を相手に様々なコミュニケーションをとることができます。
You can communicate in various ways with this Artificial Inefficiency, an artificial intelligence which does not work.
|
|
|
|
|
公分母 COMMON DENOMINATOR / 棚橋範親 TANAHASHI Norichika
|
「一つのモノ」は「複数の要素」から、それを見る「複数の視点」は「共通のモノ」を持つ。
COMMON DENOMINATOR expresses seeing one place and motion with two
or more viewpoints and a wide area
view.
|
|
|
| |
形態と運動 form and motion / 永嶋敏之 NAGASHIMA Toshiyuki
|
点、線、面、時間などを用いた形態や文字デザインの研究。
The research of the form and the typography, which are constructed by
point, line, plane and time.
|
|
|
| |
ヤヌスプール Janus pool / 南波輝久 NAMBA Teruhisa
|
自分の顔の右半分と左半分を元にして生まれるもの達。その振舞いに何を見つけ出せるのでしょうか。
Creatures which are born from right and left side of your face. What will
you find from their behavior?
|
|
|
| |
Refraection
/日野圭子 HINO Keiko
|
負からうまれるもの。
雑音からうまれる物語。
Things born from negative.
Stories born from noises.
|
|
|
| |
視線 EYES / 福元隆司 FUKUMOTO Ryushi
|
あなたがそれを"見ている"のに、それに"見られている"と感じて違和感を覚えたことはありませんか?
Havenユt you ever felt the sense of discomfort that you are seen by it
although you are looking at it?
|
|
|
|
|
しろいほん WHITE BOOK / 福森みか FUKUMORI Mika
|
すべての子供たちにひらがなを体感してほしい。文字をテーマにした絵本です。
The philosophy behind my picture book is to introduce the Japanese written alphabet of Hiragana to sight impaired children.
I hope all children will be able to メtouchモ and understand Hiragana by using my picture book.
|
|
|
| |
Cube / 前田一志 MAEDA Hitoshi
|
コンピュータネットワーク上での人間関係を、2次元的に視覚化するモノ。
What visualizes the human relations on a computer network in two dimensions.
|
|
|
|
|
ライフライン Life Line
/ 松永ケイ子 MATSUNAGA Keiko
|
直感と想像力を大切に制作しました。
I thought that intuition and imaginative power are important, and made this work.
|
|
|
|
|
Dear Cheese / 溝口えりこ MIZOGUCHI Eriko
|
久しぶり。そちらはどうですか。調子は。
また会えませんか。
無理ですか。そうですか。
Hi, itユs been a long time.
Howユs everything?
Can we meet again?
Why not? Alright. I got it.
|
|
|
| |
彼女は分身をつくる Other Self / 宮原美佳 MIYABARA Mika
|
わたしは人の影を踏む事ができない。
子供の時に読んだ絵本の影響だろうか。
I learned many things from her.
But the relation is complicated.
|
|
|
| |
カラリック Kalalic / 山口継道 YAMAGUCHI Hidenori
|
ちょっと覗いてクルクル回して楽しむ、プリミティブなモアレ装置です。
Just look inside then twirl, that gives you enjoy. This is the primitive moire effect plaything.
|
|
|
| |
頭の体操 ATAMANOTAISOU / 渡辺礼 WATANABE Rei
|
仕事などに疲れた頭をほんのちょっとだけ休める,気分転換のゲーム集。
If you tired of your work and so on,
you can play these games for a refreshing change of peace.
|
|
|
| |
mama MAMA
/ 川畑仁美 KAWABATA Satomi
|
まー。
まま。
おかあさん。
お母さんって何?
ma.
mama.
mother.
What is the mother?
|
|
|
|
|
streetscape
/中居伊織 iori nakai
|
街の音を聴いて、風景を想像してみまし
ょう。
あなたの目には見えない街が見えるはずです。
Hear the sound of a city and imagine scenery.
The town which is not visible must be visible to your eyes.
|
|
|