NAGAI Ayumi

Virtual Hallucinogen

Virtual Hallucinogen

HTC Vive Pro2(ヘッドマウントディスプレイ)
openframeworks、OpenCV、PyTorch C++ API(VRシステム)、PyTorch(モデル書き出し)
Adobe Audition(音声ファイル制作)
先行研究:Keisuke Suzuki, Warrick Roseboom, David J. Schwartzman & Anil K. Seth,
A Deep-Dream Virtual Reality Platform for Studying Altered Perceptual Phenomenology. Scientific Reports. 2017

VR技術によって幻覚剤を模倣した体験である。“recreare”(再創造・回復などの意)を狙いとしている。鑑賞者は作品のガイダンスを受けたあとに、DeepDreamという視覚化アルゴリズムを用いた幻視のシミュレーションと脳波をα波にエントレインする聴覚刺激によって構成されたVRシステムを体験する。

It is an experience that mimics hallucinogens using VR technology, and aims to “recreare” (i.e. to recreate and recover etc.). Visitors are guided to experience a VR system that consists of a simulation of hallucinations using a visualization algorithm called DeepDream and auditory stimuli that entrain brain waves to alpha waves.

主査
平林真実
副査
プロフィール
1994年長野県生まれ。首都大学東京(現東京都立大学)インダストリアルアート学科を卒業、総合映像制作会社に勤務後、入学。映像・XRを専門領域としている。